De 80 meest voorkomende e-commerce websitefouten

E-commerce websitefouten: het aantal online winkels groeit exponentieel en het concurrentieniveau waarmee ondernemers worden geconfronteerd groeit mee. Het hebben van het beste product is verre van genoeg! U kunt klanten verliezen over de kleinste details, dus de transactionele reis die u levert, moet voldoen aan de hoogste normen.

SEMrush Site Audit

Om het bedrijfsleven te helpen is er een onderzoek uitgevoerd door SEMrush Site Audit om uit te zoeken welke e-commerce websitefouten het meest voorkomen.  Er zijn 1.300 online winkels gescand voor 80 technische en SEO-problemen, variërend van lichte overlast tot ernstige bedrijfsschadelijke fouten.

e-commerce websitefouten

SEMrush heeft alle algemene on-page en technische SEO-problemen behandeld, waaronder problemen met HTTPS-implementatie, hreflangs, crawlability, site-architectuur en meer.

Raad eens? Zelfs de grootste retailwebsites hebben fouten! Ons onderzoek zal u helpen om een ​​goed overzicht te krijgen van de gezondheid van uw website en nieuwe manieren te vinden om uw bedrijf te verbeteren.

Internationale SEO & PPC consultant

Paul Lovell , internationale SEO & PPC consultant en oprichter van Always Evolving SEO, deelde zijn expertise en sloot het onderzoek af.  SEMrush heeft ook branchedeskundigen van over de hele wereld gevraagd om hun advies te delen.

De meest voorkomende SEO e-commerce fouten die we zien zijn door gebruikers gegenereerde fouten waarbij het klantenteam producten toevoegt en verwijdert en 404s maakt. Om ervoor te zorgen dat we geen pagina’s missen die naar beneden gaan, zorgen we ervoor dat de site elke 3 dagen met SEMrush wordt gecrawld om belangrijke wijzigingen of problemen op te lossen. Het mooie van het gebruik van SEMrush-regelmatig crawlen is dat u e-mailoverzichten krijgt, zodat u weet wanneer u actie moet ondernemen. Verdubbel dat met GA-waarschuwingen en je hebt een echt robuust systeem.

Een veel voorkomend probleem dat we zien, is een slechte canonicalisatie als het gaat om configureerbare producten. Als u bijvoorbeeld een verlichtingsfabrikant bent, kunt u een combinatie van tinten, basissen en lampen hebben – al deze combinaties spuwen unieke URL’s uit die niet op zoek mogen zijn. Het hebben van een strategie voor het behandelen van kerkelijk werk is een van de meest fundamentele punten voor e-commerce SEO.

Bron: SEMrush