Wanneer je vandaag de dag een winkel of een onderneming hebt, kan je niet anders dan ook een website te hebben om reclame te maken. Offline reclame via folders en borden wordt bijna niet meer gedaan. Wil je je zaak in de kijker zetten, dan is online reclame de manier om veel mensen te bereiken. Wanneer je mensen naar je website lokt, is het natuurlijk ook belangrijk dat je een goede website hebt. Hiervoor kan je hulp inschakelen van een digital marketing agency.
Belang van zoekmachine optimalisatie
Een van de belangrijkste elementen van goede reclame is het gebruik van zoekmachine optimalisatie. In het Engels wordt dit Search Engine Optimization genoemd of kortweg SEO. Hieronder valt alles wat je doet om ervoor te zorgen dat je website hoog in de zoeklijst terechtkomt in een zoekmachine zoals Google. Wanneer iemand in Google kernwoorden intypt die bij jouw website past, wil je natuurlijk dat je website een van de eerste sites is die tevoorschijn komt. Zelf weet je ook dat je bijna nooit naar de tweede pagina van zoekresultaten gaat. Om veel bezoekers te lokken, moet je dus zo hoog mogelijk in de lijst staan.
Een belangrijke term die hierbij ook wordt gebruikt is zoekwoordenonderzoek. Dit wil zeggen dat er goed moet worden nagedacht over de kernwoorden die voor jouw website van belang zijn. Deze woorden mogen niet te algemeen zijn omdat er dan honderd andere websites ook mee tevoorschijn komen wanneer iemand deze kernwoorden intypt in de zoekbalk. Daarnaast mogen ze ook niet te specifiek zijn, want dan is de kans klein dat mensen ze gebruiken als zoekterm.
Belang van een goede website
Wanneer je erin geslaagd bent om mensen naar je website te lokken, is het natuurlijk ook belangrijk om een goede website te hebben. Dit zowel op technisch gebied als content gerelateerd. Met technisch wordt onder meer gedoeld op de laadsnelheid van de website. We leven in een maatschappij waar alles snel moet gaan waardoor we niet het geduld hebt om tien seconden op het laden van een website te wachten. Daarnaast moet het ook een duidelijke en overzichtelijke site zijn waarbij mensen snel weten waar ze op moeten klikken om te vinden wat ze zoeken.
Ook de content die je op je website plaatst, is natuurlijk belangrijk. Zorg bijvoorbeeld niet voor te veel informatie, daar hebben bezoekers geen belang aan en zorgt ervoor dat ze afhaken. Niet enkel tekst is belangrijke content, ook video’s en foto’s zorgen mee voor een goede opbouw van je website. Kies wel enkel voor deze dingen wanneer ze een meerwaarde zijn voor je website. Vaak geldt hier het principe van less is more.
Dit zijn slechts enkele aspecten die belangrijk zijn bij de opbouw van een goede website. Wanneer je hier zelf te weinig kennis voor hebt, kan je altijd beroep doen op een digital marketing agency. Zij helpen je met plezier verder met het maken van je website.